[Guest post] Germania, mit și realitate (2)

Abia acum am vazut ca ultima postare a fost acum o luna si ceva (2 zile)... Nu-mi dau seama cum trece timpul atat de repede, cert este ca m-am lenevit de tot la scris in ultima vreme. Prefer contactul real cu oamenii, nu mai am rabdare sa scriu articole, mesaje, mailuri. Mi-e drag sa ies, sa cunosc lume noua, sa privesc viata fata in fata, iar scrisul nu-mi mai este suficient...

Pana revin cu picioarele pe pamant (daca!), va las in compania colegului meu de scris care a continuat articolul acesta ;)

Germania, mit și realitate (2)

Mitul # 5 În Germania este curățenie 
Aproape că nu știu dacă să confirm sau să infirm asta. Aș înclina să spun că e mizerie, dar e oarecum o mizerie ordonată, prezentă în general în locurile aglomerate (gări, piețe) și mai puțin în rest. Se face curățenie, de aceea pare că e curat. Pe cât te depărtezi de orașele mari, vei descoperi însă localități cochete, foarte curate, liniștite și cu mult bun-gust aranjate.
La fel de bine pot spune că e curățenie. E atât cât trebuie ca să ai impresia că ești într-o țară ce se vrea buricul Europei (și chiar este, dacă mă întrebați pe mine).

Mitul # 6 Germania e liniștită, relaxa(n)tă
Da, pot fi de acord cu asta. În trafic e, în general, disciplină. Oamenii se grăbesc, dar sunt conștienți că și ceilalți se grăbesc. Fără claxoane inutile, fără semne obscene, fără blitz-uri și fără scandal. Nu se calcă în picioare pentru tigăi ieftine, pentru plata impozitelor sau pentru a prinde tramvaiul. Organizarea, de fapt, cred că asta e cheia reușitei. 

Mitul # 7 Nemții sunt naționaliști 
Da, cred că da. Țin la valorile lor, mai ales la cele locale. Bavarezii în special, se mândresc cu landul lor, cu cultura lor locală, cu dialectul pe care îl vorbesc, cu școlile lor, cu personalitățile lor. În cele mai multe cazuri au și dreptate. Personal sunt de părere că bavareza sună ca o portugheză vorbită la beție de către un grup de indieni care au învățat limbi străine la școală cu inginerul agronom pe post de profesor. În rest mi-e drag de familiile clasice bavareze, căci da, familia e foarte importantă pentru ei. Și da, ești excentric dacă ai Maserati.

Mitul # 8 Alimentele sunt de proastă calitate
Parțial fals. Există tot ce vrei prin magazine, de la cârnați de plastic până la roșii udate doar cu rouă. Diferența o face prețul. În sudul Germaniei încă se face agricultură. Poți mânca sănătos, dar trebuie să îți dedici timp pentru asta, lăsând deoparte comoditatea și ieftineala unui Aldi amplasat la poalele blocului în care locuiești. Au fost, ce-i drept, unele probleme în alimentația generațiilor trecute, dar mie mi se pare că s-au îndreptat. Nu am mai întâlnit ouă cu gălbenușul roz, ca în anii '80, nici prune cu gust de PET, nici incidență mare la obezitate printre cei până în 40 de ani.

Mitul # 9 În Germania nu îți sunt recunoscute diplomele
Poate că e adevărat, poate că nu. Știu cazuri care au reușit să își echivaleze studiile, dar majoritatea nu. De fapt nici nu vreau să cercetez mai departe, diplomele nu te ajută oricum la nimic dacă nu ai și cunoștințele pe care le atestează. Banii nu discriminează pe nimeni, iar banii se fac cu competențe, nu cu hârtii. 


Comentarii

  1. un articol tare util pentru mine.. :D ms frumos
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-este util acest articol. Poate ne spui si de ce ;)

      Ștergere
  2. Ma surprinde sa aflu ca nu-i perfecta ordine si disciplina chiar peste tot sau ca au probleme si ei la capitolul alimentatie. M-asteptam sa nu fie probleme in acest sens... insa daca ai amintit de ele, inseamna ca exista.
    Pe viitor, mi-ar placea sa mai scrii astfel de postari. Interesante!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unele probleme sunt generale, dupa cum vezi :) Nu uita ca fiecare vede altceva ;)
      Ma bucur ca ti-a placut articolul, te pup!

      Ștergere
  3. Ruxandra, ma bucur sa aflu ca esti ultra activa! :) Cand ai timp, pls sa-mi dai detalii.. :P
    Aici e cam inchisa vremea, asteptam ninsori chiar si tot ploua de cateva zile... rrrr... nu-i fun deloc!
    In schimb, la fiecare colt vad [deja] cate un bradut impodobit :) care indulceste putin atmosfera mohorata... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa-ti scriu cand am timp si chef :)
      Nici aici nu e o vreme prea placuta, dar bine ca cel putin nu a nins inca. Anul trecut prima ninsoare a fost in octombrie!
      Si aici au aparut luminitele si decoratiile de Craciun, e tare frumos ♥

      Ștergere
  4. o mare porcarie de articol...
    total fals totul...

    RăspundețiȘtergere
  5. In "miturile" 5,6,7,8 nu spui nimic despre Germania, ceea ce tu scrii acolo sint generalitati aplicabile Elvetiei, Austriei sau oricarei tari doreste cititorul. Am vrea sa citim lucruri concrete, specifice tarii sau macar zonei in care locuiesti . Nu uita ca unii dintre cei ce te citesc chiar locuiesc in aceeasi zona :)))

    Mitul 9 - toate diplomele romanesti se echivaleaza!!! Pt asta trebuie sa mergi cu diploma in original la Zeugnisanerkennungstelle für den Freistaat Bayern in München ( ca despre Bavaria vorbesti ) si acolo primesti toate informatiile legate de procedura. In general dureaza 2-3 luni, insa pt cine e interesat merita asteptarea. Diplomele sint foarte necesare si in functie de meseria pe care o ai, recunoscute. Fara ele nu poti aplica la nici o oferta de munca , ex. asistenta medicala, inginer in diverse domenii, profesor de matematica, engleza, arhitect, traducator etc. Astea sint doar citeva cazuri de romani (fericiti?!!) pe care ii cunosc si care lucreaza in acelasi domeniu in care lucrau si in Romania dupa ce au trecut prin faza de recunoastere a diplomelor.

    P.S
    Ar fi mai interesant sa scrii despre ceea ce te pasioneaza cu adevarat, aici pare ca scrii doar de " umplutura"

    RăspundețiȘtergere
  6. Scriu despre percepțiile pe care le am zi de zi. Nu lucrez în vreo multinațională 8 ore pe zi, cu nasul în computer, ci iau contact direct cu oamenii.
    Văd că diplomele românești creează tot timpul controverse. Tot ce vreau să subliniez este faptul că, chiar dacă obții echivalarea lor, competența este definitorie. Indiferent dacă ești român sau neamț.
    Despre ceea ce mă pasionează, nu voi scrie deocamdată, blogul ar deveni repede unul cu tentă tehnică (IT, auto) și nu asta vrem. Plus că gazda mea decide ce publică și ce nu. Iar umplutura de care vorbiți este munca cuiva, la care vă rog să contribuiți înainte de a o blama. Chiar sunt deschis la argumente, la păreri, la fapte, vreau să fiu constructiv. Mulțumesc pentru părere, mă bucur că încă mă citiți ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. My family members every time say that I am wasting my time here at net, except I know I am getting know-how daily by reading such fastidious articles.

    RăspundețiȘtergere
  8. There is certainly a lot to learn about this topic.
    I love all of the points you've made.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de comentat? Atunci fa-o! :)

Postări populare de pe acest blog

La munca in Germania (1)

3, 2, 1

[Guest post] Germania, mit și realitate (1)